Писмата на душевадеца

автор: К. С. Луис

Издателство: Нов човек

страници: 112

цена: 5.90

Интересна книга на един бивш атеист. Написана интересно и оригинално, заслужава си. Би помогнала на един вярващ човек, малко или много, в зависимост от умствения багаж и вярата. Казвам умствен багаж, защото книгата не е много лесна за четене, трябва да се мисли, на мен лично ми беше трудно на места да разбера за какво става въпрос. Но ако искаш да ти допринесе някаква полза – не гледай, че е тънка, чети бавно и внимателно, спирай се и мисли върху всяка дума.

Аз не разбрах много неща. Книгата е актуална. Трябва да се прочете втори път. Има книги, които не си заслужава да се прочетат пак. Тази, според мен, въпреки че не казвам, че е нещо велико, няма да навреди, ако се мине още веднъж.

2 thoughts on “Писмата на душевадеца

  1. Сега и котешки лъжи, и душевадец…Не искам повече да говоря-повтарям, а от това думите олекват и …Опитах всичко- истина , молитва,сълзи, просия, шега -резултата е подигравка…Наистина нямам голям арсенал от типични женски оръжия.Не са ми по вкуса-мразя жени, които спекулират с женското и мамят.Аз обичам да казвам повече истината- тя се доказва във времето.С нея започнах преди доста месеци и я поддържам , както и ще я поддържам.Дори и да не ми вярват , аз съм чиста пред съвестта си, че не съм лъгала човека отсреща.Наистина ще мога успешно да скрия в душата си това което нося, така че никой да не разбере какво преживявам, но това не го прави по-леко и годно за подхвърляне.Нищо че не съм ГОЛЯМА аз също мога да обичам до смърт, дори само с мисълта и цялата си същност.Нищо че спя с човек, който си играе с мен-когато и както иска и каквото иска, без да се съобразява с нищо,отдавна зная това и пазя дълбоко в себе си всичко истинско.Нищо , че отново се подиграват с това мое истинско късче и го подбутват.Това е последния път в живота ми , в който съм показала истината на човек.Повече няма да допусна някой да знае какво става в мен.Явно само за подигравка ставам.ОБИЧАМ ТЕ…

  2. Казал ли ти е някой наистина, че ставаш за подигравка и всичко останало, или просто така се чувстваш и така мислиш, че се отнасят с теб? Когато вършиш някакви неща, когато избираш начина си на живот, замисляш ли се дали така е правилно, помисли хубаво, днес може да ти е все тая дали се случва нещо или не, да го оставиш да се случи заради някой друг, но утре, когато си спомниш какво се е случило, може би горчиво ще съжаляваш… Не се оставяй на някого да те наранява, ако мислиш, че после ще ти бъде трудно да живееш с това. Не се оставяй някой да си играе с теб, защото така и за него не е добре, и за теб, защото той утре може да си тръгне, но ти ще бъдеш цял живот със себе си и със спомените си.

    Ако наистина искаш да запазиш истинското в теб, това чисто късче, което никой не оценява, не го пази толкова дълбоко, не го покривай, не го оставяй на заден план, защото мислиш, че така ще го запазиш, а в същото време може би го загърбваш? Бъди силна, отстоявай своята истина и чистота, не прави компромиси със себе си, заради някой друг, който, както казваш, просто си играе. Покажи, че си силна, че имаш какво да пазиш в себе си и не го оставяй на заден план, не го крий, а го защитавай с всичките си средства.
    През живота ти ще минат много и всякакви хора, едни добронамерени, други само ще те използват, едни ще са ти приятели, други ще искат нещо повече, но малко ще останат с теб до края на дните ти, единствено ти ще останеш сама със себе си. За това трябва да си ОК с миналото си и със себе си. А миналото го градиш сега. Винаги обмисляй всичко, което правиш, което казваш, което се случва около теб, не се оставяй на течението.

Вашият коментар

