Когато човекът си отиде – 4 част

Останаха още няколко къщи преди да преминем към двете обществени сгради – училището и ракиджийницата.

Дами и господа, представям ви къща номер 9!

Тази къща наричахме „турската къща“. Според селските легенди, по турско време в нея е живял един много свиреп турчин, който убивал българскте деца по особено жесток начин. След смъртта му душата му така и не намерила покой. От другата страна на улицата има друга, съвсем нова къща (нова нова, от ХХ век), чиито жители твърдят, че понякога през нощта чуват как някой се опитва да влезе, хлопа по вратата, друг път сънуват ужасяващи сънища, усещат нечие присъствие в стаята или как някой се опитва да ги удуши. А друг човек от селото твърди, че е видял призрак на поляната пред къщата. Бил човешка фигура като от дим, която протегнала ръка към него и след това се изпарила. 3 дни след видението човекът ни ял, ни пил, ни дума проговорил.

Смятай.

Както казах, бяхме тръгнали по пладне и наистина исках да вляза вътре, тази къща буди любопитството и въображението ми от детските ми години, но не знам защо не влязох. Наистина не знам, а много исках. В интерес на истината като малка се бях осмелила да надникна вътре през прозореца.

Вътре имаше един креват, но не като оня от по-предишната къща, а красив, лакиран, с разни извивки и красоти по дървото. С изтърбушен дюшек и нещо, подобно на човек, увит в парцали като мумия, лежащ под дюшека. Кой знае какво съм видяла. Тогава главната врата беше заключена – сега е отворена и се вижда, че покривът е паднал. Их, защо не влязох… лятото къщата няма да се вижда от буреняци.

С малко закъснение – това е от къща 8, но го бях пропуснала. Какви са тези парцали, или хартии, или кой знае какво, които висят от тавана?

Това е къща 10, в която също много исках да вляза и винаги съм искала, но е твърде близо до една обитаема, където живее една бабка, която си умира да следи кой какво прави на улицата.

За това пък обикалях покрай нея като лешояд около лъв, ядящ мръвка.

Как само ме викаше – елааа, елаааа!

Последната отк къщите – къща 11, беше между турската къща и розовата къща 10.

Следващия път, живот и здраве да е, ще вляза, не ме интересува.  Ако ме пита някой, ще кажа, че бера коприва.

В следващия епизод –  училището и ракиджийницата

Вашият коментар

